Translate

Σάββατο 11 Ιουλίου 2020

5R (Πρόγραμμα Etwinning)- "Το καλύτερο σκουπίδι είναι αυτό που δεν δημιουργήθηκε ποτέ!"

Τη φετινή σχολική χρονιά, είχα τη χαρά συνεργαστώ με συναδέλφους του σχολείου μου και με εκπαιδευτικούς από σχολεία στην Ελλάδας και άλλες χώρες, και να δουλέψουμε πάνω σε τρία etwinning προγράμματα. Το Etwinning είναι μία μεγάλη εκπαιδευτική κοινότητα, όπου σχολεία, εκπαιδευτικοί και μαθητές συνεργάζονται πάνω σε προγράμματα με κοινούς στόχους, επικοινωνούν, δημιουργούν και μοιράζονται τις εμπειρίες τους, τις γνώσεις και τη δουλειά τους, μέσα από μια πολύ δημιουργική, ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική μαθησιακή διαδικασία.

Ένα από τα προγράμματα ήταν το "5R" (από το refuse, reduce, reuse, rot, recycle = αρνούμαι, μειώνω, επαναχρησιμοποιώ, κομποστοποιώ, ανακυκλώνω), όπου συνεργαστήκαμε με σχολεία από Ελλάδα (το 3ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας), την Κύπρο, τη Ρουμανία, την Ουκρανία, την Τουρκία, την Πολωνία και τη Σερβία.

To logo μας
Το πρόγραμμα αφορούσε την αλόγιστη ρίψη σκουπιδιών και πώς μπορούμε να την μειώσουμε, κάνοντας ανακύκλωση, κομποστοποίηση και μειώνοντας τα πλαστικά μιας χρήσης που χρησιμοποιούμε καθημερινά.
Οι μαθητές της Δ'1 τάξης του 3ου Δημοτικού Σχολείου Γρεβενών εργάστηκαν πάνω σε διάφορες δράσεις, όπως τη δημιουργία κολλάζ, τη δημιουργία υφασμάτινων τσαντών από παλιές μπλούζες και δραστηριότητες πάνω στην ανακύκλωση και την κομποστοποίηση

Δείτε εδώ ένα ψηφιακό βιβλίο με ζωγραφιές για την ανακύκλωση και παρουσίαση και άλλων δράσεων του προγράμματος (βάλτε τον κέρσορα στην άκρη των σελίδων αλλά στη μέση, για να ξεφυλλίσετε το βιβλίο):
  
Book titled 'Etwinning Program5Rtalking about recycling'Read this book made on StoryJumper
Για τα Χριστούγεννα φτιάξαμε χριστουγεννιάτικες 3-D κάρτες, που στείλαμε σε άλλα σχολεία, και στολίδια από πλαστικά μπουκάλια και καπάκια:
Δημιουργήσαμε υφασμάτινες τσάντες από παλιές μπλούζες που έφεραν τα παιδιά στην τάξη, τις ζωγραφίσαμε με ακρυλικά χρώματα και κάναμε τυπώματα με στένσιλ:




Συζητήσαμε για την πλαστική ρύπανση και το κακό που προκαλεί στα ζώα, ερευνήσαμε το πρόβλημα μέσα από φωτογραφίες και εικόνες, και αναφέραμε τι συναισθήματα μας προκαλεί. Στο τέλος, τα παιδιά δημιούργησαν αφίσες με το υλικό και τις παρουσίασαν στους συμμαθητές τους:




Με καταιγισμό ιδεών, εντοπίσαμε το πλαστικό που χρησιμοποιούμε καθημερινά, και δημιουργήσαμε ένα φυλλάδιο έρευνας (σαν αυτό εδώ) για το πόσο από αυτό καταλήγει στα σκουπίδια και πόσο ανακυκλώνεται.



Δυστυχώς το κλείσιμο των σχολείων το Μάρτη δεν μας επέτρεψε να πραγματοποιήσουμε όλες τις δράσεις, όπως τις είχαμε σχεδιάσει (στα σκαριά έμεινε το έργο τέχνης από τα πλαστικά παιχνιδάκια, τα φυλάξαμε όμως για του χρόνου). Όμως και εξ' αποστάσεως προσπαθήσαμε να επικοινωνούμε συχνά και να συνεχίσουμε όσες περισσότερες δραστηριότητες μπορούμε, ακόμη και από το σπίτι.

Αυτό που άρεσε ιδιαίτερα στα παιδιά ήταν η επικοινωνία με τους μαθητές άλλων σχολείων, μέσω της πλατφόρμας του Etwinning. Αφιερώσαμε λίγες από τις πολύ περιορισμένες μας διδακτικές ώρες στο να γνωρίσουμε μαθητές από άλλα σχολεία και να τους μιλήσουμε (και φυσικά, τους ρωτήσαμε και τι ομάδα είναι - αυτό το ποδόσφαιρο ποτέ δε λείπει από καμιά συζήτηση 😏). 



Επίσης, είδαμε και σχολιάσαμε (όπως για παράδειγμα μέσα από το vialogues) κάποιες από τις δράσεις τους, και πήραμε ιδέες από τη δική τους δουλειά.





Αν θα συμμετέχουμε ξανά σε προγράμματα Etwinning; 

Και βέβαια! Δεν βλέπω την ώρα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου