Translate

Τρίτη 18 Ιουνίου 2019

Φιλενάδα Φουντουκιά μου


Έχετε διαβάσει το βιβλίο της Αγγελικής Βαρελλά "Φιλενάδα Φουντουκιά μου"; Αν όχι, ψάξτε το! 



Πριν λίγες μέρες, στο 3ο Δημοτικό σχολείο Γρεβενών ανεβάσαμε μια μικρή θεατρική παράσταση βασισμένη σε αυτό το πολύ όμορφο βιβλίο, στο πλαίσιο του προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης "Το Οικολογικό μου Αποτύπωμα: Είμαι κι εγώ υπεύθυνος για τη Γη". 

(Ζωγραφιές: Γ' τάξη)


Το βιβλίο αφορά στην ιστορία ενός μικρού δέντρου που φύτρωσε τυχαία στη γειτονιά μιας μεγαλούπολης. Μία πολυκατοικία σχεδιάζεται να χτιστεί εκεί που βρίσκεται το δέντρο, όμως τα γενναία παιδιά της γειτονιάς δε θα το επιτρέψουν... 
Γιατί κάθε δέντρο μετράει!

Για δύο μήνες περίπου μικροί και μεγάλοι δουλέψαμε πάνω στο βασικό μας σκηνικό: τη Φουντουκιά. Τη φτιάξαμε με χαρτόνι, χαρτιά από την ανακύκλωση του σχολείου και χαρτί κουζίνας, ατλακόλ και αλευρόκολλα. Τη βάψαμε με τέμπερα και την κολλήσαμε σε μια πινακίδα MDF. Δυστυχώς με το βάρος της κόλλας τα κλαδιά λύγισαν, ενώ σε κάποια σημεία που μπήκε παραπάνω αλευρόκολλα εμφανίστηκε... μούχλα. Οπότε αναγκαστικά, το δέντρο ψεκάστηκε με λίγο αντιμουχλικό σπρέι. Βοήθησαν μαθητές όλων των τάξεων, ακόμη και της Α', που κόλλησαν χάρτινα χορταράκια στη βάση του δέντρου.






Η άλλη κατασκευή ήταν μια... μπουλντόζα, που έγινε με τη βοήθεια του συναδέλφου Σάκη Τζιόλα, και φυσικά των παιδιών Στ' και Ε' τάξης.





Η θεατρική παράσταση ανέβηκε από τα παιδιά της Στ1 τάξης στην τελετή λήξης του σχολικού έτους. Τις εντυπώσεις έκλεψε μάλλον η μπουλντόζα, που εμφανίστηκε θριαμβευτικά με ήχους αληθινής μπουλντόζας!










Ορίστε το σενάριο της παράστασης. Την προσαρμογή του βιβλίου σε σενάριο έκανα εγώ, προσπαθώντας να μείνω πιστή στο ύφος, τους διαλόγους και τους ήρωες του βιβλίου. 

Το τραγούδι (που τελικά παραλείψαμε) είναι (με δυο-τρεις παραλλαγές) από την ταινία Dr Seuss'"The Lorax".



Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε παρουσιάζοντάς το στο δικό σας σχολείο, κάνοντας τροποποιήσεις αν χρειάζεται. Αν το δοκιμάσετε, παρακαλώ στείλτε μου φωτογραφίες και εντυπώσεις! 


ΦΙΛΕΝΑΔΑ ΦΟΥΝΤΟΥΚΙΑ ΜΟΥ by Ευδοξία Σαπνάρα on Scribd

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου